Hemlängtan.

Ibland undrar jag vad som skulle hända om jag kom tillbaka hem. Om allt skulle vara som vanligt, eller om jag ens är samma person längre. Den senaste tiden har jag varit så upptagen med allt, att jag inte ens insett hur många människor jag faktiskt saknar. Nu känns det som om jag har varit borta för länge för att komma tillbaka. För även om jag älskar mina homies här, så är det något speciellt med dem där jag kommer ifrån. Här vet ingen vem jag är, hur jag är. Och ibland, eller ganska ofta, tror jag att jag inte passar in här. Det finns inte en enda människa här som jag kan relatera till. Ingen att ens dela minnen med, internskämt, alla speciella låtar.
Att börja om på nytt är sjukt svårt. Och jag gör säkert fel, ofta. Men jag är helt ny. Jag känner ingen, på det sättet man verkligen känner en människa. Saknar så mååååånga. Samtidigt vill jag inte tillbaka. Men är det verkligen meningen att jag ska vara här?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0